De m.v. Daltonhall werd in 1941 gebouwd voor West Hartlepool Steam Navigation Company en vrijwel direct ingericht als CAM-schip (Catapult Aircraft Merchant). In 1958 werd het schip verkocht en deed dienst als m.v. Altis en in 1967 gesloopt.
Gebouwd door: |
Kiel gelegd: |
Te
waterlating: |
In
dienst: |
Einde: |
William Doxford &
Sons[1] |
28 december 1940 |
juni 1941 |
mei 1967 (sloop) |
|
Bouwnummer : 672 |
||||
Data: |
Naam: |
|||
Indeling: |
1941[2] |
m.v.
Daltonhall - West Hartlepool Steam Navigation Company[3] |
||
1958[4] |
m.v.
Altis[5] -
Altis Shpg Ltd[6] |
|||
1965[7] |
m.v. Altis - Salamis
Maritime Co. Ltd.[8] |
De m.v. Daltonhall werd op 28 december 1940 tewatergelaten en in juni 1941 in dienst gesteld bij West Hartlepool Steam Navigation Company.[9]
Tijdens de Tweede Wereldoorlog deed het schip dienst als Catapult Aircraft Merchant (CAM) schip en voer in ieder geval in de konvooien ON 003, ON 020, ON 026, ON 044, ON 073, ON 089.
In 1958 werd het schip verkocht naar Liberia en deed dienst als m.v. Altis[10]. In 1965 ging het schip over naar Cypriotische vlag, waarna het op 11 mei 1967 te Whampoa aangeboden voor sloop in China[11].
Naam: |
m.v. Daltonhall |
|
Klasse: |
CAM-schepen |
|
Type: |
Vrachtvaarder/CAM-schepen |
|
Registratie / Callsign |
168926[12] / ? |
|
Land: |
Groot-Brittannië |
|
Bouw: |
William Doxford & Sons Ltd.,
Pallion |
|
Bouwnummer: |
672[13] |
|
Waterverplaatsing[14]: |
5.175 grt[15] 4360 nrt 10325 dwt |
|
Afmetingen[16]: |
Lengte: 135 meter[17] Breedte: 17,22 meter Diepgang: 8,35 meter |
|
Aandrijving[18]: |
William Doxford & Sons Ltd. Oil 2SA 3cyl (600 x 2320mm), 1 schroef |