Harry Basil Feneron werd geboren in Londen op 14 mei 1920 als oudste zoon van Harry en Edith Feneron. Na zijn schooltijd werkte hij in de elektrotechnische fabriek van zijn vader voordat hij in 1940 bij de RAF in dienst trad als grondpersoneel. In 1942 volgde hij een opleiding tot boordwerktuigkundige, behaalde zijn diploma in oktober en sloot zich aan bij de 1654 Conversion Unit.
Op 5 februari 1943 werd Feneron overgeplaatst naar 44 Squadron, waar hij in maart zes missies vloog voordat hij op 29 maart als eenheid overstapte naar 617 Squadron. Feneron speelde een belangrijke rol in de training op lage hoogte vóór de Dams Raid, waar hij hielp bij het opsporen van obstakels en verantwoordelijk was voor het voorwaarts zicht.
Tijdens de raid was Feneron getuige van de crash van Burpee en vermoedde hij dat hun vliegtuig te hoog was gevlogen. Bij de Sorpe Dam vreesde hij nachtjagers, maar die verschenen er niet. Nadat ze hun mijn hadden laten vallen, passeerde de bemanning van de AJ-F de verwoeste Möhnedam voordat ze ternauwernood aan gevaar ontsnapten bij Hamm en het schiereiland Helder. Eenmaal veilig boven Engeland liet Brown Feneron kort de besturing overnemen terwijl hij de ernstige schade aan de AJ-F inspecteerde.
Feneron vloog nog negen vluchten met 617 Squadron voordat hij een aanstelling kreeg en in maart 1944 met de opleiding begon. Hij vervulde instructiefuncties tot zijn demobilisatie in 1946 en keerde daarna terug naar het familiebedrijf in Londen. Hij woonde 30 jaar in Gerrards Cross, Buckinghamshire, met zijn vrouw Jean, tot aan zijn dood op 18 november 1993. Hij had twee kinderen.
Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!