De Vennbahn diende bijna uitsluitend voor zakelijke doeleinden. Dat veranderde in 1914 met de Duitse bezetting bij de westelijke buren. Op 1 augustus werd de Vennbahn onder militair toezicht geplaatst en bleef wekenlang alleen voor militair vervoer. Ook daarna moest het burgerverkeer met minder genoegen nemen. In 1918 was de Vennbahnlijn opnieuw voor enige weken in vaste militaire hand. Deze keer voor de terugtocht van de Duitse troepen en mede voor de terugkeer van de in Duitsland geïnterneerde krijgsgevangenen. Met het begin van de "Westfeldtocht"in 1940 reden er opnieuw militaire transporten. Dat konden ook de Belgische commando’s niet verhinderen, op 10 mei kort voor de intocht van het Duitse leger bliezen zij nog wel enige viaducten op. Echter het lukte maar voor een korte tijd de bevoorrading te verstoren. Bij het oprukken van de geallieerden bliezen de Duitse soldaten medio september 1944 talrijke bruggen op evenals het viaduct bij Reichenstein.
Dankzij de Amerikaanse pionieren kon het gebied door het bouwen van noodbruggen weer functioneren.
Heeft u zelf meer informatie over deze locatie? Lever het aan!