TracesOfWar heeft uw hulp nodig! Elke euro die u bijdraagt steunt enorm in het voortbestaan van deze website. Ga naar stiwot.nl en doneer!

Partridge, John Eely

Geboortedatum:
23 maart 1914
Overlijdensdatum:
1 februari 2010
Dienstnummer:
742625 / 121910
Nationaliteit:
Britse

Biografie

Bevorderingen:
?: Flight Sergeant;
1 mei 1942: Pilot Officer (emergency);
1 november 1942: Flying Officer on probation, (war subs.);
30 juni 1943: Flight Lieutenant (war subs.);
31 oktober 1944: Squadron Leader (war subs.);
8 augustus 1949: Flying Officer (seniority 4 juni 1947);
4 juli 1953: Flight Lieutenant;
1 juli 1958: Squadron Leader.

Loopbaan:
?: No. 83 Squadron, Royal Air Force;
6 april 1969: Pensioen;
?: Sports Coach, Redrice School, Andover Hants.

Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!

Periode:
Tweede Wereldoorlog (1939-1945)
Rang:
Pilot Officer (2e Luitenant-vlieger)
Eenheid:
No. 83 Squadron, Royal Air Force
Toegekend op:
31 juli 1942
Wegens een aanval op Danzig.
Distinguished Flying Cross (DFC)
Periode:
Tweede Wereldoorlog (1939-1945)
Rang:
Pilot Officer (2e Luitenant-vlieger)
Eenheid:
No. 83 Squadron, Royal Air Force
Toegekend op:
14 augustus 1942
Aanbeveling:
Wegens een spectaculaire aanval bij daglicht op de fabriek van Krupps in Essen waarbij zijn Lancaster zware schade opliep nadat hij was aangevallen door twee Me 110s en twee Fw 190s.


Tweede DFC als gesp ontvangen
Distinguished Flying Cross (DFC)
Periode:
Tweede Wereldoorlog (1939-1945)
Rang:
Acting Flight Lieutenant (Waarnemend Kapitein-vlieger)
Eenheid:
No. 83 Squadron, Royal Air Force
Toegekend op:
12 maart 1943
Distinguished Service Order (DSO)
Aanbeveling:
In de loop van een zeer opmerkelijke operationele loopbaan heeft deze officier deelgenomen aan aanvallen op veel van de zwaarst verdedigde vijandelijke doelen, waaronder Bremen, Danzig, Essen en Hamburg. Tijdens deze vluchten had hij te maken met slecht weer en felle tegenstand waardoor zijn toestel beschadigd raakte maar liet zich daardoor niet afschrikken en voltooide zijn missies altijd met succes. Op een recente vlucht naar Hamburg weigerde een motor kort na de start. Niet afgeleid door deze gebeurtenis zette F/Lt Partridge zijn vlucht voort die hij met succes afmaakte, zij het dat hij maar net de nodige hoogte kon aanhouden. Onlangs bij een andere gelegenheid, een aanval op Stuttgart, daalde hij ondanks intens luchtafweervuur naar 3,000 voet om nauwkeurig te kunnen bombarderen.

Bronnen

Foto