Wycliff Stuart Williams werd geboren in Dunedin, Nieuw-Zeeland op 28 september 1920 en werd aangenomen als bankbediende , voordat hij zich aanmeldde bij de RAF in juni 1938. Hij werd voorwaardelijk aangenomen in november en vertrok per boot naar Groot-Brittannië op 1 februari 1939, aan boord van de RMS Tainui.
Williams begon zijn training bij 11 E&RFTS Perth op 13 maart, verhuisde naar 9 FTS Hullavington op 26 mei en verkreeg zijn 'flying badge' op 29 augustus. Hij werd ingedeeld bij het nieuw opgezette 266 Squadron in Sutton Bridge op 6 november 1939.
Het squadron zou eigenlijk Fairey Battles krijgen maar in januari 1940 begon het Spitfires te krijgen. Op 12 augustus 1940 viel Williams een Ju88 aan, waarbij de Ju88 in brand vloog. Zijn Spitfire, N3175, was wel hevig beschadigd in het gevecht en maakte een buiklading bij Bembridge, Isle of Wight. Het vliegtuig vloog in brand en Williams kon net ontsnappen voordat het explodeerde.
Op de 18e van augustus overwon hij tegen een Me109 boven Dover en op 7 september versloeg hij samen een Do17, neergeschoten in vlammen boven de Schelde na een gevecht boven het Kanaal.
Op 21 oktober vertrok Williams in zijn Spitfire X4265 vanuit Wittering om een luchtaanval op Cambridge te onderscheppen. Na deze actie landde hij op Stradishall om bij te tanken. Bij zijn vertrek, volgens een ooggetuige, vloog hij laag over het vliegvield en leek zijn motor uit te vallen. Dit was inderdaad het geval, waarna hij crashte en overleed.
Williams kreeg een vernoeming in Despatches (editie 17 maart 1941).
Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!