Voor de oorlog werkte Firbank als houthakker totdat hij in de schaduw van Mount Snowdon een schapenboerderij kocht. Daar vond hij de inspiratie voor zijn goed verkopende autobiografie "I bought a mountain" die in 1940 werd gepubliceerd.
Bij het uitbreken van de vijandelijkheden ging hij bij de Coldstream Guards in dienst en na een tijdje meldde hij zich vrijwillig voor de Airborne Force.
Na de actie bij San Basilio keerde Firbank naar Engeland terug en werd benoemd tot GSO2 (Operaties) op het hoofdkwartier vn het 1st Airborne Corps. In deze functie nam hij deel aan Operatie Market Garden en landde per zweefvliegtuig bij Nijmegen.
Na de oorlog ging Firbank weer schrijven en publiceren maar vormde ook een luchtlandings trainingscentrum in Shortcliffe in Kent waar hij ook het bevel over voerde en later werd hij commandant van het Airborne Forces Depot op het eiland Wight. Hij ging in 1948 als Luitenent-kolonel met pensioen.
Vanaf 1954 was Firbank in dienst bij een Britse ingenieursfirma, Perkins Diesel en later was hij een tijdje secretaris van de Britse Kameer van Koophandel in Tokio.
Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!