Stanley Arnfield werd opgeleid in India. Hij kwam in 1930 als leerling bij de R.A.F. en werd in 1933 motormonteur. Hij werd in 1935 naar India gestuurd en werd op Quetta gestationneerd waar hij hielp bij de aardbevingsramp. Hij keerde in 1937 terug naar de UK en werd toegelaten tot de vliegopleiding. Arnfield maakte op 30 september 1938 zijn eerste vlucht in een Hurricane en ging in september 1939 als Sergeant over naar 610 Squadron.
Hij behaalde zijn eerste overwining op 31 mei rond Duinkerken met een bevestigde Me 110. Hij behaalde zijn tweede overwinning op 12 juni. Arnfield deed gedurende juni en juli een groot aantal patrouilles maar zonder verdere overwinningen. Op 24 augustus, terwijl hij boven Hawkinge patrouilleerde, werd hij neergeschoten door Josef Fözö en sprong uit zijn toestel. Bij de landing brak hij zijn enkel en werd in het Victoria Hospitaal in Deal opgenomen. Zijn gehavende toestel stortte brandend neer in Hammill bij Eastry.
Na een korte periode als vlieginstructeur te hebben gediend, het merendeel van de training in Canada, ging hij over naar Bomber Command. In september 1943 begon Arnfiled aan de opleiding op de Wellington en gijng daarna door op de Lancaster. Zijn eerste bombardement was op 16 december op Berlijn met 166 Squadron. Er volgden nog vele operationele vluchten naar Stettin, Braunschweig, Leipzig en Stuttgart, zijn laatste vlucht was naar Düsseldorf op 22 april 1944. De rest van de oorlog besteedde hij aan training en hij stopte in februari 1945 met vliegen. Hij werd in 1951 uit de R.A.F. ontslagen en stierf drie jaar later aan een hartaanval.
Hij werd ook nog onderscheiden met de:
- India General Service 1908-1935, een Gesp, North West Frontier
- India General Service 1936-1939, een Gesp, North West Frontier 1936-37
Bevorderingen:
? Sergeant
26 juli 1941: Pilot Officer (probation)
26 juli 1942: Flying Officer (war sub)
26 juli 1943: Flight Lieutenant (war sub)
11 maart 1946: Overgeplaatst naar Special Duties en Secretarial Branch
5 december 1946: aanstelling verlengd
1 januari 1947: overgeplaatst naar de Secretarial Branch
12 february 1951: Ontslag om medische reden, ongeschikt voor de vliegdienst met behoud van zijn rang van Squadron Leader
Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!