Frank Richards, een beroepsartiest ging op 10 oktober 1939 in dienst en voegde zich bij hhet Royal Corps of Signals. Hij kwam in actie in Frankrijk en werd uit Duinkerken geëvacueerd. Daarna meldde hij zich vrijwillig voor het Glider Pilot Regiment en werd op 18 september 1942 overgeplaatst, ondanks de wens van het C.R.S. om hem te behouden. Hij begon aan zijn vliegopleiding op R.A.F. Brooker. Op D-Day kwam hij niet in actie naar hij was betrokken bij de eerste dropping bij Arnhem waar hij een 6 ponder en een Jeep naar toe bracht. Hij ontsnapte over de Rijn en keerde naar Engeland terug. Zijn herinneringen aan Arnhem waren van dien aard dat hij bijna nooit over de slag sprak.
Hij kwam in actie tijdens de laatste grote operatie van de oorlog op 24 maart 1945. Hij werd aangewezen om een Flakhoofdkwartier om 10:30 aan te vallen met troepen van de Ox and Bucks Light Infantry. Ze zouden op 24 maart om 07:30 starten maar de Halifax die hem sleepte had grote problemen. Uiteindelijk werd hij naar de startpositie terugggesleept, steeg ongeveer 45 minuten later op en ging op weg naar Brussel. De piloot van de Halifax probeerde hem in zijn oorspronkelijke positie, een enorme vloot zweefvliegtuigen terug te krijgen. Na het afkoppelen kwam de Horsa in een duikvlucht en werd door flak geraakt. Ondanks het feit dat hij geraakt was en grote problemen had met de besturing van het zweeefvliegtuig zette hij het toestel ten noorden van het toegewezen doel aan de grond. De troepen en de jeep achterin werden uitgeladen met het kanon er achteraan. Hij vond zijn weg naar een eerste hulppost en bereikte uiteindelijk het verzamelpunt voor zweefvliegpiloten. Terwijl ze wachtten, hoorden ze het geluid van tanks. Hij en zijn collega’s lieten zich op de grond vallen en keken met ontzag toe hoe een paar Tempests de tanks te grazen namen. Hij werd daarna overgebracht naar een Brits Algemeen Hospitaal in een buitenwijk van Brussel en met een Dakota overgevlogen naar Engeland.
Hij werd op 1 april 1946 overgeplaatst naar de reserve. Na de oorlog hervatte hij zijn liefde voor het schilderen en een van zijn werken staat op de voorpagina van het "History of the Glider Pilot Regiment" door Claude Smith.
Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!