Desmond Palmer Perrin werd geboren op 27 november 1918 te Wellington, Noordereiland, Nieuw-Zeeland. Zijn vader was Alfred Charles Robert (Bert) Perrin was toen 26 jaar. Zijn moeder was Margaret Therese Blewman, 22 jaar oud. Zijn middelbare schoolopleiding volgde hij aan de Marsist Brothers High School in Invercargill. Na zijn schooltijd ging hij werken als administratief medewerker.
Kort na het uitbreken van de oorlog meldde hij zich in het jaar daarop, op 5 januari 1940, in Wellington aan bij de Royal New Zealand Air Force en begon aan zijn vliegersopleiding die hij met succes afrondde. Op 22 november 1941 raakte Des Perrin betrokken bij een vliegtuig botsing boven het Isle of Wight. Hij vloog toen in een Hawker Hurricane Mk.IIc van het RAF. No. 1 Squadron dat toen was gestationeerd op de RAF Tangmere. Zijn jachtvliegtuig met serienummer Z3899, rompcode JX-W, kwam in botsing met een Hawker Hurricane IIc met serienummer BD940. Hoewel gewond, slaagde Des Perrin erin om uit het vliegtuig te springen. De andere vlieger, de 28-jarige sergeant Leslie James Travis kwam hierbij om het leven. Als oorzaak werd geconcludeerd dat slecht weer, na de het vallen van de avond, had geleid tot het ongeval.
Op 9 november 1943 werd hem het Distinguished Flying Cross (DFC) toegekend voor zijn staat van dienst.
Op 21 maart 1944 trad Des op 25 jarige leeftijd in de St Francis Church in Glasgow Gorbals, Lanarkshire, Scotland, in het huwelijk met Anna Margarette McBeth Cleland. Na ruim zes maanden huwelijk sneuvelde Des Perrin. Het echtpaar had nog geen kinderen toen Des Perrin op zondag 10 september 1944 om het leven kwam.
Omstreeks 19:10 uur die avond startte F/L (kapitein) Des Perrin vanaf de vooruitgeschoven RAF-vliegbasis (Advanced Landing Ground) B.35 Godelmesnil, gelegen in het departement Seine Maritime in Noord-Frankrijk. Hij startte als formatieleider van vier Hawker Typhoon's 1B, bewapend met raketten voor een aanval op een bolwerk in/bij Le Havre, toen zijn Typhoon 1B, serienummer MP116, rompcode TP-T, toen hij een klapband kreeg op de stalen platen die de startbaan vormde. De Typhoon sloeg daarbij over de kop waarna deze explodeerde. Hij werd begraven op de militaire begraafplaats van Le Treport, Vak I, graf P.1.
(Vaak onder vijandelijk vuur begonnen de engineers met de aanleg van zogenaamde ALG (Advanced Landing Grounds). In snel tempo werd de grond geëgaliseerd waarover zogenaamde Square Mesh Track (SMT) werd uitgerold. Het door de Britten ontwikkelde SMT bestond uit een zwaar metalen gaas (ruitvorm van 8 x 8 cm) op grote rollen. De eerste vliegvelden in Normandië werden op deze manier aangelegd. Latere ALG's werden aangelegd met Prefabricated Hessian (Burlap) Surfacing (PHS of PBS). Dit bestond uit, met asfalt, geïmpregneerde jute van 100 meter in lengte met een breedte van ongeveer een meter. Met de PHS/PBS werden stofwolken, gecreëerd door de propellers van de vliegtuigen, voorkomen. Het was niet ongebruikelijk om over de PHS de SMT uit te rollen, 'the best of both worlds')
Heeft u zelf meer informatie over deze persoon? Lever het aan!